Do lázní se jezdí zásadně v Porsche
- by Super User
-
in Aktuality
Koncem minulého pracovního týdne jsem vytáhl z muzea svého Brouka v vydal se na 400 km dlouhou cestu do slovenských Piešťan, kde mne čekal velmi příjemný víkend mezi veterány.
Ne, nejel jsem do vyhlášených slovenských lázní za léčivým bahnem mezi důchodci, ale za krásnými historickými automobily, které se zde sjely na Concours de Elegance - Piešťanské zlaté stuhy. Vedle mého brouka z roku 1956 sem přijelo dalších osmdesát krásných veteránů z let 1904 - 1971. Bylo zde několik Bugatti, asi čtyři Rolls Royce, Lagonda, několik Mercedesů, dva ohromné vozy Cadilac a mnohé další značky slibující velkou podívanou.
Co mne však skutečně dostalo, byl čtvrteční podvečer, když přijeli pozvaní hosté z nedaleké Vídně. Za velkého hřmotu vytáčeného motoru se mezi stařičké veterány vřítila přímo závodní rychlostí dokonalá kopie závodního automobilu Porsche 917 následovaná Porsche Carrera GT. A světe div se, ta 917 měla běžné rakouské registrační značky, tudíž byla připuštěna k běžnému silničnímu provozu. Také přijela z Vídně do Piešťan po ose a jela s námi druhý den i na slovenský autodrom Slovakiaring. Bylo velmi groteskní pozorovat, jak toto auto se superzávodní vyzáží tankuje benzín u běžného benzinového čerpadla nedaleko Teska, namísto profesionálního teamu v depu autodromu, nebo jak se proplétá na silnici mezi Škodovkami.
Samozřejmě, že hrdý majitel této špičkově provedené kopie se na karoserii honosil autentickými podpisy jezdců, kteří s takovýmto originálem závodili roce 1971 na 24 hodin Le Mans.Ač kopie, tak s originálními podpisy slavných závodníků na kapotě, má toto auto mnohem vyšší cenu pro případný prodej.
Kopii tohoto vozu vyrábí pro vaši zajímavost australská firma Kraftwerkz a šťastným majitelem a možná i případným prodejcem v Evropě je rakouská tuningová firma věnující se vozům Porsche, nazvaná Weitec - Tuning.