Retro Classics Stuttgart = Porsche, Porsche a zase Porsche - 1. díl.
- by Super User
-
in Aktuality
JIž tradičně jsme počátkem března navštívili prodejní výstavu historických vozidel ve Stuttgartu, nesoucí název Retro Classics. Jedná se o největší výstavu tohoto druhu v německu a možná i v Evropě.
Na ploše 100.000 m2 bylo v osmi prostornch halách vystaveno 3,000 převážně automobilových veteránů, které si během tří dnů přišlo prohlédnout rekordních 77. 000 lidí. K naší radosti zde bylo nabízeno opravdu velké množství automobilů Porsche, dalo by se říci všech klasických modelů od Porsche 956 až po různé varianty 911. Překvapením byl i velký počet modelu Porsche 914, vetšinou ve verzi se šestiválcovým motorem. Pečlivý divák zde ale našel i vodou chlazené modely Porsche 924, 944 a 928, které byly samozřejmě také ke koupi. Vedle různých modelů Mercedes byly automobily Porsche zřejmě nejrozšířenější značkou na tomto veletrhu. Kdo také jiný, ve Stuttgartu.
Samozřejmě, že veliké zastoupení měly na Retro Classics ty nejstarší automobilů Porsche 356. I když jejich cena neustále roste do astonomických částek, je o ně stále veliký zájem. Proto se jim věnuje mnoho renomovaných renovátorských firem i významných evropských obchodníklů s veterány. Všechny nabízené vozy byly ve špičkově zrenovovaném stavu, čemuž samozřejmě také odpovídaly ceny, které se nezadržitelně šplhaly ke 100.000 €uro. A výběr byl opravdu pestrý. Od prvních modelů z konce padesátých let, přes coupé i cabriolety počátku let šedesátých až po vysloveně sportovní nebi i závodní verze Carrera a pod. Kdo měl s sebou naditou prkenici, měl opravdu z čeho vybírat.
Některé renovační dílny předváděly svou práci hned v názorném stavu částečné rozpracovanosti, aby byl případný zákazník na vlastní oči ujištěn o tom, že jejich práce je opravdu kvalitní a zaslouží si jejich pozornost i jejich peníze. K tomu samozřejmě byla i nabídka různých motorů, buť ve standartní verzy nebo se sportovní úpravou, jak si kdo přeje. Prostě opravdu nevídaný ráj nabídky.
Podobně tomu bylo i u modelu Porsche 911, i když zde se samozřejmě odborné firmy soustředily především na ty nejstarší a tím pádem i nejdražší verze do roku 1973. Dokonce se zde dalo koupit originální Porsche 901 z první 82 kusové série z roku 1964, které neslo pořadové číslo "27". Jeho cena však byla pouze na vyžádání opravdu jen solventních zákazníků. Na můj skromný dotaz se prodejce jen pousmál a odvětil neurčitě ale jasně "hodně" a věnoval se pánovi s drahými hodinkami na ruce a obleku v ceně malého vozu. Ke koupi bylo i Porsche 911 Carrera 2,7 RS včetně závodního rámu a historie, nebo "sériové" Porsche 959.
Aby těch raritek nebylo málo, tak kdo chtěl něco opravdu speciálního, nebo zase sportovního, tak pro něj tu bylo připraveno Porsche 911 Targa, ještě se skládacím zadním celuloidovým oknem z roku 1968, nebo dva vozy Porsche 904 Carrera GTS se sportovní historií a dokonce i s možností příhlášení do běžného silničního provozu v Německu.
Další zajímavou kuriozitkou ke koupi byl rakouský otevřený závodní automobil, připomínající Porsche 550 Spyder, postavený na bázi Porsche 356 v roce 1963 na závody do vrchu. Bohužel u ně ho nebyla ani cena ani případná závodní historie, takže mohlo jít klidně i o nějakou mnohem mladší přestavbu šikovného kutila. Vzhledem k tomu, že se nejednalo o originální stavbu továrny Porsche, tak si povšiměte na výstavě přelepených nápisů a loga Porsche, aby se prodejce náhodou nedostal do nějakého případného soudního sporu s právníky automobilky o neoprávněném užívání ochranné známky ...
Pokračování přiště.