Björn Waldegard dojel do svého cíle.
Při letošní vynikající soutěži Barum Rally, kde startovalo mezi historiky i Porsche 911 připravované na jihoamerický marathon La Carrera Panamericana 2014, přišla smutná zpráva, že na rakovinu ve svých 70 letech zemřela automobilové legendy Björn Waldegard, který ač závodil s vozy mnoha značek, byl celoživotně spjatý především se značkou Porsche.
Waldegard se proslavil již v letech 1969 a 1970, kdy na Porsche 911 S vyhrál těžkou Rallye Monte Carlo. To se ale ještě nejezdilo současné Mistrovství světa a tak jeho vítězství na "Monte", ve Švédsku i Alpské rallye s Porsche v roce 1970, byly jen jednotlivými vavříny jeho bohaté závodní kariéry. V roce 1971 startoval s Porsche 911 poprvé také v Safari rallye, ale nedojel pro nehodu. V roce 1973 jej v této soutěži zklamal motor ale v roce 1974 již dovedl Porsche 911 na druhém místě.
V dalších letech již značka Porsche oficiálně v soutěžích nestartovala a tak Waldegard přestoupil k Lancii, Fordu, Mercedesu, Fiatu a Toyotě. V roce 1992 svou profesionální soutěžní kariéru uzavřel, ale né na dlouho. Pochopil, že bez horkého volantu žít neumí a začal závodit s historickými vozy. Stal se specialistou na náročné soutěže napříč Afrikou. V roce 2007 vyhráltuto soutěž s Fordem Escort, ale pak se vrátil k Porsche 911.
Spojil se s vynikajícím Jiřím Kotkem z Kosmonos, který mu postavil Porsche 911, se kterým Björn Waldegard skončil v roce 2009 na druhém místě. To ale nestačilo a v roce 2011 startoval s "Kotkovým" Porsche 911 znovu a to již vyhrál.
Tato velmi těžká soutěž East African Safari Classic Rally se jezdí jednou za dva roky a tak i v roce 2013 na ní nemohl chybět ani Bjorn Waldegard a samozřejmě opět s Porsche 911. Do závodnického umění zasvěcoval svého syna Mathiase, ale tato "škola" skončila nehodou a ze soutěže museli odstoupit.
I přes to, že se již pro Björna Waldegarda začalo stavět nové Porsche 911, tak v roce 2015 v soutěži již nenastoupí. V pátek 29.8.2014 tento fantastický automobilový jezdec podlehl ve svých sedmdesáti eltech v souboji nikoli s časem na rychlostní zkoušce, ale se zákeřnou rakovinou.